06Jul
Calitatile unui mediator de succes
postat de S.C.P.M de Mediatori Barbu, Breniuc si Asociatii in 06.07.2022
Mediatorii William E. Simkin si Nicolas A. Fidandis (1986) au întocmit o listă cu acele calitați care considerau ei că trebuie să fie prezente în personalitatea oricărui mediator de succes. Acestia au pus urmatoarele elemente pe lista lor care fără îndoială are și o dimensiune ușor glumeață:
• Rabdarea dreptului Iov;
• Sinceritatea și caracteristicile de bulldog al englezilor;
• Spiritul Irlandezilor;
• Rezistența fizică a unui alergător de marathon;
• Capacitatea de fentare a unui mijlocaș;
• Viclenia lui Machiavelli;
• Abilitațile de sondare ale unui psihoterapeut bun;
• O piele tare ca tovalul;
• Înțelepciunea lui Solomon.
Un alt specialist ( Boulie, 1996) a sugerat faptul că un mediator adevarat trebuie să fie empatic, să nu se grăbeasă să îi judece pe alții, să fie răbdator, persuasiv, optimist, perseverant, demn de încredere, iteligent, creeativ și fexibil și să aibă atât simțul umorului, cât și bunul-simț.
Consider că succesul unei medieri nu este întotdeauna rezultatul personalității mediatorului sau al priceperii cu care acesta își duce la bun sfârșit medierea. Unele dispute sunt rezolvate pur și simplu pentru că părțile implicate în dispută s-au așezat la masa negocierilor, la modul figurat sau concret, pentru a discuta .
Cel mai direct și mai vizibil impact pe care îl are mediatorul asupra procesului de mediere vine din tehnicile pe care acesta le folosește pentru a influența cursul negocierilor. Aceste intervenții, bazate pe evaluarea pe care mediatorul o face asupra obstacolelor ce stau în calea ajungerii la o înțelegere, pot consta în lăsarea părților să dea frâu liber emoțiilor legate de conflict, încurajarea părților să se concentreze pe intresele lor mai degrabă decât pe pozițiile lor și în ajutarea lor să genereze obțiuni valide pentru a ajunge la o înțelegere.
Prezența mediatorului aflat între cele doua părți aflate în dispută creează efectul “ Hatwthorne”, acest fenomen a fost identificat de sociologii care au efectuat un experiment între anii 1920 și 1930 la uzina Weatern Electic’s Hawthorne de la periferia orasului Chicago. Voiau să afle dacă intensificarea iluminării din fabrică avea să mărească productivitatea. Au pus mai multe becuri și au văzut că productivitatea a sporit. Pentru a-și confirma rezultatele s-au apucat să reducă nivelul de lumină sub nivelul inițial și au desoperit spre marea lor surpriză, că productivitatea era și în acel caz mai mare decât reperul standard. Atunci au ajuns la concuzia că prezența lor, și nu modificările în sistemul de iluminare al fabricii a cauzat modificarea nivelului de productivitate al muncitorilor.
Prezența mediatorului, personalitatea și experiența acestuia, creează efectul de “ Hatwthorne” constând în eliminarea obstacolelor care blocau comunicarea dintre părți, ajutând părțile să sporescă în generarea obțiunilor valide pentru a ajunge la o înțelegere de tip win-win.
Niciun comentariu. Fii primul care deschide discutia.